W tym wpisie opisuję zabawy towarzyszące piosence “Kotek Puszek”, której możesz posłuchać poniżej:

Zabawa 1 – Uważne słuchanie tekstu

Powiedz dziecku, że zaśpiewasz mu piosenkę o kotku. Zadaniem dziecka jest usłyszenie jak ma na imię ten kotek. Zaśpiewaj (lub odtwórz) na początek tylko pierwszą zwrotkę piosenki Kotek Puszek. Gdy dziecko poda prawidłową odpowiedź, spytaj: „Jak myślisz, dlaczego ma tak na imię?”.
Przed drugim przesłuchaniem tej samej zwrotki, poproś dziecko, by zwróciło uwagę jak miała na imię właścicielka kotka. Gdzie nosiła swojego zwierzaka?
Następnie zaśpiewaj drugą zwrotkę piosenki. Niech Twoje dziecko posłucha co dalej działo się z kotkiem.

Zabawa 2 – Inscenizacja treści piosenki

Gdy upewnisz się, że dziecko rozumie treść piosenki, spróbujcie ją zainscenizować. Potrzebne będą rekwizyty:

  • fartuszek (może być kuchenny) z kieszonką. Jeśli nie masz fartuszka, wystarczy odpowiednio zawiązana chustka.
  • kotek-maskotka

Dziecko wciela się w rolę Agatki – właścicielki kotka. Załóż dziecku fartuszek, do kieszonki włóżcie kotka-maskotkę. Podczas trwania pierwszej zwrotki, dziecko może swobodnie biegać i podskakiwać, ale musi uważać, żeby kotek nie wypadł z kieszonki. Podczas drugiej zwrotki kotek „wyskakuje” na podłogę.

Zabawa 3 – Jestem kotkiem

Teraz dziecko wciela się w kotka. Zastanówcie się razem co kotek robił w przedszkolu? Podczas tej zabawy dziecko chodzi na czworakach, miauczy, „myje się” łapkami, wylizuje mleczko z miseczki. W tym czasie śpiewaj melodię piosenki na „la la la”.

Zabawa 4 – Śpiewanie w języku zwierząt

Zaśpiewajcie teraz melodię piosenki po kociemu (na „miau, miau”), po psiemu (na „hau, hau”) i w innych zwierzęcych językach (według pomysłu dziecka).

U nas ta zabawa podobała się najbardziej. Agusia po wysłuchaniu piosenki w języku kocim i psim, poprosiła o krówkę, owieczkę, a potem było coraz ciekawiej – musiałam zaśpiewać piosenkę w języku firanki i w języku okularów… Na szczęście Agusia podpowiedziała mi jak robią okulary, bo muszę przyznać, że byłam w kłopocie… ;P

Podziel się tym wpisem:

Post Author: admin

Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
YouTube
RSS